• ADuN21e6_P81p_sm_rLBpKZqyvNd9Naim27tfDXRfMidc6zpzMooFhQcpgZeJuis30bsPfL20Ncb-0
  • ADuN21e6_P81p_sm_rLBpKZqyvNd9Naim27tfDXRfMidc6zpzMooFhQcpgZeJuis30bsPfL20Ncb-1
  • ADuN21e6_P81p_sm_rLBpKZqyvNd9Naim27tfDXRfMidc6zpzMooFhQcpgZeJuis30bsPfL20Ncb-2

Навчальний процес

Спеціальність: G7 (174) – Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка

Освітня програма:Робототехнічні системи та автоматизація

Освітня програма спрямована на поглиблене вивчення робототехнічних та автоматизованих технологій. В процесі навчання здобувачі отримують практичні навички щодо роботи з реальними роботизованими системами, опановують програмування та шляхи вирішення завдань автоматизації в різноманітних галузях. Основними особливостями освітньої програми є її практична спрямованість, реалізована для здобувачів через можливість ознайомлення з реальними робототехнічними та автоматизованими системами в процесі виконання практичних завдань, що відповідають сучасним вимогам індустрії. Охоплення різних аспектів робототехніки, включаючи механіку, програмування, електроніку, сенсорику та інтеграцію систем, можливість участі здобувачів у реальних проєктах та стажуваннях, у тому числі, в рамках співпраці з міжнародними університетами та компаніями, активно сприяють розвитку у здобувачів творчого підходу до вирішення завдань та реалізації інноваційних рішень у сфері робототехніки.

Розклад і програма вступних випробувань  (скорочена форма навчання)


ПЕРЕВАГИ ВІД ВСТУПУ НА СПЕЦІАЛЬНОСТІ КАФЕДРИ

  • ✅ Всебічна підтримка з боку керівництва та викладачів кафедри для успішного навчання, здобуття нових навичок, а також розвитку особистості;
  • ✅ беззаперечна та гарантована можливість навчання за індивідуальним графіком (коли в робочий час Ви можете офіційно працювати, а навчання проводиться дистанційно у зручний для Вас час);
  • ✅ можливість отримання військового звання лейтенанту запасу (військова кафедра), а також документів на права водіння автотранспортом категорії «В» та судноплавання, сертифікату електродопуску 3-4 категорії тощо;
  • ✅ можливість дуальної (коли теоретичне навчання в університеті відбувається спільно с практичними заняттями на підприємствах) або інформальної (за рахунок самостійного здобуття студентом певних компетентностей не передбачених навчальним планом спеціальності – сертифікованих спецкурсів, факультативи, проблемні групи тощо) освіти;
  • ✅ можливість оплачуваного стажування на провідних вітчизняних та закордонних підприємствах (з можливістю подальшого працевлаштування);
  • ✅ можливість отримувати додатковий заробіток від реалізації своїх проєктів (окрім стипендіального забезпечення).

Кар’єрні можливості

  • Електромеханік (20-25 тис.грн.),
  • Технік з експлуатації та ремонту устаткування(18-30 тис.грн.),
  • Майстер з ремонту приладів та апаратури (22-35 тис.грн.),
  • Мехатронік (15-25 тис.грн.),
  • Майстер з електронної діагностики автомобілів (30-45 тис.грн.),
  • Оператор робототехнічних систем та комплексів (25-45 тис.грн.)

Навчальний процес

Спеціальність: G6 (175) – Інформаційно – вимірювальні технології

Освітня програма:Інформаційно-вимірювальні технології“.

Освітня програма спрямована на підготовку фахівців у галузі сучасних інформаційних технологій та вимірювань. У процесі навчання здобувачі отримують необхідні знання та розвивають практичні навички в галузях вимірювань та інформаційних технологій, що підвищує їх конкурентоспроможність у сферах точного контролю та аналізу вимірюваних даних. Особливістю освітньої програми є набір компонентів, що охоплюють базові знання в широкому спектрі методів (статистичних, фізичних, електронних, програмних) та засобів вимірювання, використовуваних у наукових дослідженнях. Фахові компетентності досягаються здобувачами шляхом опанування навичок роботи на сучасному вимірювальному обладнанні та комплексах. Отримані здобувачами навички та вміння сприяють повноцінному розумінню сучасних інформаційних технологій, призначених для обробки та аналізу вимірювальних даних, та активній участі здобувачів в розробленні нових вимірювальних методів.

Розклад і програма вступних випробувань  (скорочена форма навчання)


ПЕРЕВАГИ ВІД ВСТУПУ НА СПЕЦІАЛЬНОСТІ КАФЕДРИ

  • ✅ Всебічна підтримка з боку керівництва та викладачів кафедри для успішного навчання, здобуття нових навичок, а також розвитку особистості;
  • ✅ беззаперечна та гарантована можливість навчання за індивідуальним графіком (коли в робочий час Ви можете офіційно працювати, а навчання проводиться дистанційно у зручний для Вас час);
  • ✅ можливість отримання військового звання лейтенанту запасу (військова кафедра), а також документів на права водіння автотранспортом категорії «В» та судноплавання, сертифікату електродопуску 3-4 категорії тощо;
  • ✅ можливість дуальної (коли теоретичне навчання в університеті відбувається спільно с практичними заняттями на підприємствах) або інформальної (за рахунок самостійного здобуття студентом певних компетентностей не передбачених навчальним планом спеціальності – сертифікованих спецкурсів, факультативи, проблемні групи тощо) освіти;
  • ✅ можливість оплачуваного стажування на провідних вітчизняних та закордонних підприємствах (з можливістю подальшого працевлаштування);
  • ✅ можливість отримувати додатковий заробіток від реалізації своїх проєктів (окрім стипендіального забезпечення).

Кар’єрні можливості

  • Електромеханік (20-25 тис.грн.),
  • Технік з експлуатації та ремонту устаткування(18-30 тис.грн.),
  • Майстер з ремонту приладів та апаратури (22-35 тис.грн.),
  • Мехатронік (15-25 тис.грн.),
  • Майстер з електронної діагностики автомобілів (30-45 тис.грн.),
  • Оператор робототехнічних систем та комплексів (25-45 тис.грн.)

Дані для реєстрації

✅ Контактна інформація
✅ Категорія (випускник 2025 року чи минулих років)
✅ Освітній заклад (для випускників 2025 року)
✅ Вибір предмета та населеного пункту для складання НМТ
✅ Мова сертифікаційної роботи
✅ Позначка про потребу у спеціальних умовах (за необхідності)

Процес реєстрації

📌 Створення персонального кабінету (через сайт Українського центру оцінювання якості освіти):

  1. Автоматично через застосунок “Дія” (ДІЯ)(персональні дані заповнюються автоматично, потрібен цифровий документ: ID-картка або закордонний паспорт).
  2. Самостійно через реєстраційну форму (ФОРМА), вказуючи особисті дані (ПІБ, дата народження, тип паспорта та його реквізити, РНОКПП, за бажанням – унікальний номер запису в ЄДДР).
  3. Приклад самостійної реєстрації представлено в відео за посиланням

Обов’язкові документи
(завантажуються у персональному кабінеті)

📌 Документ, що посвідчує особ: ID-картка / паспорт / довідка з ЄДДР / витяг із реєстру територіальної громади.

📌 Документ, що підтверджує РНОКПП: Картка платника податків / паспорт із внесеними даними про РНОКПП / довідка про присвоєння номера / довідка з ЄДДР.

📌 Документ про освіту

  • Для випускників 2025 року – довідка з місця навчання.
  • Для випускників минулих років – копія документа про освіту або виписка з ЄДЕБО.

Додаткові документи (за потреби)

📌 Довідка про мову навчання (якщо обрано складання певних предметів мовою нацменшин).

📌 Медичний висновок (для створення спеціальних умов у ТЕЦ).

Внесення змін до реєстраційних даних

  • Можливе подання заяви про зміну мови завдань або спецумов.
  • Оскарження рішення про відмову в реєстрації через апеляційну заяву.

📝 Важливо! Ненадання необхідних документів або надання некоректних копій може призвести до відмови в реєстрації.

Особливості складання НМТ-2025

Формат тестуваннякомп’ютерний тест у спеціальних тимчасових екзаменаційних центрах (ТЕЦ).

Основна сесія – відбудеться в червні–липні 2025 року (додаткові сесії – за потреби).

Структура тесту:

  • Обов’язкові предмети: українська мова, математика, історія України.
  • Один предмет на вибір: іноземна мова, біологія, хімія, фізика або географія.
    Тривалість – орієнтовно 180 хвилин.
    Мова тестування – українська, але окремі предмети можна скласти мовами нацменшин.
    Результати – автоматично доступні після тесту, офіційні – у персональному кабінеті.
    Спеціальні умови – можливі для учасників із медичними показаннями (за наявності відповідного висновку).
    Локація – можна складати НМТ в Україні або за кордоном (список міст буде визначено).

 ДОРОЖНЯ КАРТА УЧАСНИКА НМТ 

Мінімальні бали для отримання 100 рейтингових балів за кожен предметний блок:

✅ 5 балів: математика, іноземна мова, фізика

✅ 6 балів: хімія

✅ 7 балів: українська мова, українська література, географія, біологія

✅ 8 балів: історія України


Якщо з хоча б одного з чотирьох предметів тестовий бал менший за встановлений порог, участь у вступній кампанії 2025 року НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ.


Тестові бали переводяться у рейтингову шкалу 100–200 балів згідно з таблицями.

📌 Типи завдань

  • Завдання з вибором однієї правильної відповіді (тести з 4-5 варіантами).
  • Завдання на встановлення відповідності (“логічні пари”).
  • Завдання з короткою відповіддю (правильне слово чи число треба вписати).

Тести онлайн

Тема Опис

📌1. Фонетика та орфоепія

🔹 Звуки української мови: голосні та приголосні, дзвінкі й глухі, тверді й м’які.

🔹 Правила української орфоепії (правильна вимова): вимова голосних та приголосних, редукція звуків, випадки спрощення.

🔹 Наголос: особливості наголошення слів, випадки змін наголосу.

📌2. Лексикологія та фразеологія

🔹 Омоніми, синоніми, антоніми, пароніми.

🔹 Лексичне значення слів та їх стилістичне забарвлення.

🔹 Фразеологізми: їх значення, правильне використання.

📌3. Будова слова та словотвір

🔹 Морфемна будова слова (корінь, префікс, суфікс, закінчення, основа).

🔹 Способи творення слів: афіксація, основоскладання, абревіація.

📌4. Морфологія

🔹Іменник: відмінки, рід, число, типи відмінювання.

🔹Прикметник: групи (якісні, відносні, присвійні), ступені порівняння.

🔹Числівник: кількісні, порядкові, відмінювання.

🔹Займенник: особливості вживання, правильний правопис.

🔹Дієслово: види, часи, способи, безособові форми, дієприкметники та дієприслівники.

🔹Прийменники, сполучники, частки: види, роль у реченні.

📌5. Синтаксис і пунктуація

🔹Просте і складне речення.

🔹Односкладні речення: означено-особові, неозначено-особові, безособові, узагальнено-особові, номінативні.

🔹Складносурядні, складнопідрядні речення та їх типи.

🔹Безсполучникові складні речення.

🔹Складні синтаксичні конструкції.

🔹Пунктуація в простих та складних реченнях.

📌6. Стилістика і культура
мовлення

🔹Функціональні стилі: науковий, публіцистичний, офіційно-діловий, художній, розмовний

🔹Засоби виразності в тексті: тропи, стилістичні фігури.

🔹Логічність, точність, доречність, милозвучність української мови.

📌7. Орфографія (правопис)

🔹Чергування голосних і приголосних.

🔹Спрощення в групах приголосних.

🔹Подвоєння та подовження приголосних.

🔹Правопис префіксів і суфіксів.

🔹Велика та мала літера.

🔹Написання слів разом, окремо, через дефіс.

🔹Правопис власних назв та географічних об’єктів.

📌8. Робота з текстом

🔹Аналіз змісту та структури тексту.

🔹Визначення теми, основної думки, підтексту.

🔹Пошук прямої та прихованої інформації.

🔹Розрізнення фактів і суджень.

🔹Визначення стилю та жанру тексту.

🔹Узгодженість речень і логіка викладу.

📌 Типи завдань

  • Закриті завдання (з вибором однієї правильної відповіді).
  • Відкриті завдання (коротка числова відповідь).
  • Завдання на встановлення відповідності (логічні пари).

Тести онлайн

Тема Опис

📌 1. Числа і вирази

🔹Дії з раціональними та ірраціональними числами.

🔹Відсотки, пропорції, пропорційні величини.

🔹Степені та корені.

🔹Алгебраїчні вирази, тотожні перетворення, розкладання на множники.

📌 2. Рівняння та нерівності

🔹Лінійні, квадратні, дробово-раціональні, ірраціональні рівняння.

🔹Системи рівнянь (лінійні та квадратні).

🔹Нерівності (лінійні, квадратні, метод інтервалів).

📌 3. Функції та їхні властивості

🔹Лінійна, квадратична, степенева, дробова, показникова та логарифмічна функції.

🔹Області визначення та значення, зростання/спадання, екстремуми.

🔹Графіки функцій, їхні перетворення.

📌4. Планіметрія (геометрія
на площині)

🔹Трикутники (виді трикутників, ознаки рівності, подібність).

🔹Чотирикутники (паралелограми, трапеції, квадрати, прямокутники).

🔹Окружність і многокутники.

🔹Теорема Піфагора, косинусів, синусів.

🔹Площа фігур, властивості кіл та їхніх елементів.

📌 5. Стереометрія (геометрія
в просторі)

🔹Основні многогранники (призми, піраміди, куби, паралелепіпеди).

🔹Тіла обертання (циліндр, конус, куля).

🔹Об’єми та площі поверхонь.

🔹Взаємне розташування прямих і площин у просторі.

📌6.Комбінаторика, теорія
ймовірностей і статистика

🔹Перестановки, сполучення, обчислення кількості варіантів.

🔹Ймовірність події, класичне означення ймовірності.

🔹Середнє арифметичне, медіана, мода, діаграми.

📌 Типи завдань

  • Тести з вибором однієї правильної відповіді (закриті завдання).
  • Завдання на встановлення відповідності (логічні пари).
  • Завдання на хронологічну послідовність подій.
  • Аналіз історичних джерел, карт, зображень, цитат.

Тести онлайн

Тема Опис

📌 1. Стародавня історія
України (до V ст.)

🔹Палеоліт, мезоліт, неоліт: перші стоянки, господарство.

🔹Трипільська культура.

🔹Кіммерійці, скіфи, сармати.

🔹Античні міста-держави Північного Причорномор’я.

📌 2. Київська Русь
(V – середина XIII ст.)

🔹Формування Київської держави, діяльність князів Олега, Ігоря, Ольги, Святослава.

🔹Володимир Великий і хрещення Русі.

🔹Ярослав Мудрий, розквіт Київської Русі.

🔹Феодальна роздробленість, монгольська навала.

📌 3. Українські землі у
складі Великого князівства
Литовського та Речі Посполитої
(XIV – перша половина XVII ст.)

🔹Кревська унія, політика Литви.

🔹Люблінська унія (1569), утворення Речі Посполитої.

🔹Козацтво, виникнення Запорозької Січі.

🔹Національно-визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького.

📌4.Українські землі у другій
половині XVII – XVIII ст.

🔹Гетьманщина, Руїна, Андрусівське перемир’я.

🔹Іван Мазепа, Полтавська битва.

🔹Ліквідація Запорозької Січі, закріпачення селян.

📌 5. Україна в XIX – на
початку XX ст.

🔹Національне відродження, Кирило-Мефодіївське братство.

🔹Реформи в Російській імперії, скасування кріпацтва.

🔹Український національний рух, діяльність Грушевського, Франка.

🔹Перша світова війна, Українська революція 1917–1921 рр.

📌6.Україна у міжвоєнний
період (1918–1939)

🔹Утворення УНР, ЗУНР, Акт Злуки.

🔹Встановлення радянської влади, НЕП, індустріалізація, колективізація.

🔹Голодомор 1932–1933 рр., репресії.

📌7.Україна в період Другої
світової війни (1939–1945)

🔹Початок війни, радянсько-німецькі договори.

🔹Окупація України, рух Опору (УПА, радянські партизани).

🔹Визволення України, наслідки війни.

📌8. Україна в повоєнний
період (1945–1991)

🔹Входження Закарпаття, Криму до складу УРСР.

🔹Політика десталінізації, «відлига».

🔹Перебудова, Чорнобильська катастрофа.

🔹Проголошення незалежності України (1991).

📌9. Україна у незалежний
період (1991 – сучасність)

🔹Конституція України 1996 р.

🔹Помаранчева революція (2004).

🔹Революція Гідності (2013–2014).

🔹Війна на сході України, повномасштабне вторгнення РФ (2022).

Контакти приймальної комісiї:

18006, м. Черкаси, бул. Шевченка, 460,

1 корпус, 1 поверх, к. 102-1

тел. (0472) 730 223, (063) 974 2405 (Viber)

http://chdtu.edu.ua

e-mail: [email protected]

Контакти кафедри ПМКТ:

18006, м. Черкаси, бул. Шевченка, 460,

1 корпус, 4 поверх, к. 409-1

тел. (063) 377 9073 (Viber)

https://pmkt.chdtu.edu.ua/

е-mail: [email protected]